Hírek Helyi hírek Normál helyi Kuszák Róbert írása a felüljáróról és a város egyéb ügyeiről

Kuszák Róbert írása a felüljáróról és a város egyéb ügyeiről

Dr. Kuszák Róbert képviselő nem ért egyet a felüljáró jelenleg tervezett elhelyezésével és azt máshogy képzeli el, ezért a népszavazási kezdeményezés mellé állt. A képviselőt megkértük, hogy fejtse ki álláspontját ebben az ügyben és egyéb kérdésekben is. Hát ölég hosszú írást kaptunk.

A cikket kisebb szerkesztési kiegészítésekkel teljes terjedelmében közöljük.

Vasúti felüljáró

Véleményem szerint vasútfejlesztés következtében nem kerülhet rosszabb közlekedési helyzetbe egy település arra hivatkozással, hogy nincsen elég pénz.

Képviselőként, a felüljáró kérdésében egyetlen dogot kell szem előtt tartanunk, azt, amire felesküdtünk: ”a péceli lakosság érdekét”. Súlyos kérdés és jelentősen meghatározza a jövőnket, hogy a várost kettészelő vasút miként lesz átjárható a jövőben. A demokráciában a néphatalom átruházásával azonban elszakadhat a lakosság érdeke a városvezetők döntésétől – ekkor van lehetőség népszavazás kezdeményezésére. A FIDESZ-KDNP vezetősége élt ezzel a lehetőséggel, mivel szerintünk van jobb megoldás.

Helyreigazítás

A népszavazási kezdeményezésről szóló kérelmet egy magánszemély és nem a Fidesz-KDNP nyújtotta be, ahogy azt a szöveg esetleg sugallná.

Ma is tisztán emlékszem, milyen kellemetlen érzés lett úrrá rajtam, amikor február hónapban az ülés előtt egy perccel, többoldalas sürgősségi előterjesztésként kaptunk tájékoztatást arról, hogy azonnali döntést kell hozni, különben a várost a „Beruházó, illetve a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. önkényes döntése fogja súlytani”. Ezen sürgősségi előterjesztések mindig kellemetlenek számomra, hiszen én sem az előző, sem a mostani ciklusban nem tartoztam, nem tartozom abba a bennfentes körbe, akik informális megbeszéléseken egyik napról a másikra eldöntik Pécel sorsát. El kell mondanom, hogy arra sem maradt időm, hogy az előterjesztést részletesen átolvassam, pusztán arra, hogy a határozati javaslatot értelmezni próbáljam. Ebből semmi nem derült ki azon kívül, hogy az előterjesztés mellet több térképrajzi változatból valamelyiket támogatni kell.

Hozzászólás közben átfutva az előterjesztést azt éreztem, hogy valaki tévedett –„nem is kicsit”. Az előterjesztés címlapján az volt olvasható hogy „társadalmi egyeztetést nem igényel”, „költségvetési kihatása nincs”, a „Péceli Hírekben történő tájékoztatás nem szükséges”, a „város honlapján történ tájékoztatás nem szükséges”, „az önkormányzat hirdető tábláján történő tájékoztatás nem szükséges”. Gyakorlatból tudom, hogy a kapkodva készült előterjesztések, a kapkodva hozott döntések az esetek többségében rosszul sülnek el. Érzékelve a problémákat felhívtam Polgármester Úr figyelmét, hogy ilyen kérdésben sürgősséggel dönteni, lakossági egyeztetés nélkül nem szerencsés. Annak idején a „Dínó park” elhelyezésénél is hasonlóan zajlottak a dolgok. A „jó szándék”, amely a városvezetésben megfogalmazódott a kapkodás következtében nem hozta azt a népszerűséget, amelyet szerettek volna. Akkor is próbáltam ésszerű mederbe terelni a döntéshozatalt, és kérni, hogy más lehetséges helyszínt is vegyenek figyelembe, hiszen a kulcskérdés akkor is az elhelyezés volt. Ízelítőül csatolom az akkori szószerinti hozzászólásomat:

Az a gond, hogy ez a terület igen sűrűn lakott, és viszonylag kevés a parkoló. A fedezeti pont igen magas látogatottság mellett fog megtérülni, ami le fogja terhelni az odavezető útjainkat. Az viszont az önkormányzat feladatköre, hogy azt rendbe hozza. Át kellene azt is gondolni, hogy mi lenne a Csúnya területtel kapcsolatban. Az átjárás igaz ott problémás. Bármilyen jó szándékú is a kezdeményezés, a vége nagyon sok embernek a fogcsikorgatása lesz. Nem tudom, hogy hogyan fogja ezt a sűrűn lakott részen a lakosság elviselni. Én támogatom az ötletet, örülnék neki, ha megvalósításra kerülne, de ezen a részen nem lesz jó helyen.” Napi több száz, több ezer ember személygépkocsijának forgalma, elhelyezése nem elhanyagolható kérdés, legyen az vasúti felüljáró, vagy legyen az "Dínó park”.

A második hozzászóláshoz már szót sem kaphattam, mivel Podmaniczki József képviselőtársam ügyrendi kérésére a képviselő testület tőlem azt megvonta mindezt úgy, hogy az ő csapatuk tagjai többször is hozzászólhattak; a képviselőtestület szervezeti működési szabályzatát semmibe véve.

Ismerve a fenti előzményeket a helyes álláspont kialakítása érdekében azzal a kéréssel fordultam az ülésen a Polgármester Úrhoz, Jegyző Asszonyhoz, hogy a témában az elmúlt években született dokumentumokat - szíveskedjenek rendelkezésemre bocsátani. Többszöri telefonálgatás, személyes utánajárás után sikerült szereznem egy városfejlesztési bizottsági jegyzőkönyvet, de sajnos ez sem vitt közelebb a megoldáshoz, mivel a jegyzőkönyv vonatkozó része négy mondatos döntésként tartalmazta a Pesti útra rávezetett felüljáró jóváhagyását.

Maradt az a kevés információ amit az előterjesztés tartalmazott. A sürgősségi előterjesztésből annyi világosan kiderült, hogy a Rét utcai átjáró a döntéssel megszűnne, hiszen az EU ennek kiváltásáért finanszírozná a felüljárót. A Wesselényi utcai szintbeli átjáró maradna, de óránkét 45 perces zárva tartással - Fazekas alpolgármester úr elmondása szerint a nyitva tartás 8 perc. Mi lesz így a vasúton túli lakosokkal - sajdult fel bennem a kérdés??!

Hiába a jogos aggodalom, hiába ellenvetéseim, a szorító időre hivatkozással Polgármester Úrék a város közlekedési főverőerét döntésükkel a lakosság megkérdezése nélkül áthelyezték a város szívétől Budapestre. Az elmúlt ciklusokban hozzászokhattam volna már, hogy egy fecske nem tud nyarat csinálni. Ennek ellenére bántott és elfogadhatatlannak tartottam, hogy városunk központját négyezer péceli csak tiszteletkörökkel - jelentős idő és üzemanyag veszteséggel - tudja majd megközelíteni. Számomra kiábrándító volt, hogy rajtam kívül ezt senki nem gondolta át. Ez annál súlyosabb, hogy vannak képviselők - köztük a Városfejlesztési bizottság elnöke is - akikkel már több ciklus óta dolgozom együtt.

Kérdést intéztem Polgármester Úrhoz a képviselő-testületi ülésen, hogy miért nem az M0 körforgalmába csatlakozik a felüljáró a Rákóczi utca végétől, miért a Pesti útra.

Azt a nehezen értelmezhető választ kaptam Szöllősi Polgármester úrtól, hogy ennek az az oka, hogy a XVII. kerületi önkormányzat tulajdona a szóban forgó földterület és tőlük nehéz lenne azt megszerezni. Ezt nehezen hiszem el, hiszen Riz Levente jó szándékú, a polgárokat szolgáló polgármester és bizonyára rendelkezik kellő empátiával ahhoz, hogy az egyébként számukra használhatatlan földterület átadása városunknak kedvezően alakulhasson. A továbbiakban Polgármester úr és Fazekas Barna Alpolgármester úr elmondták, hogy a kőolaj vezeték felett nem lehet felüljáró munkálatokat végezni, mert az igen megdrágítaná a beruházást. Szöllősi úr elmondta, hogy a Pesti út annyira leterhelt, hogy csak a felüljáró segíthet.

Álláspontjuk, amit a NIF –es egyeztetések alapján alakítottak ki, nem tűnik kellően megalapozottnak, mivel más városokban is vannak közművezetékek és van ahol ennek ellenére többszintes közlekedési csomópontok kiépítését is meg tudják oldani. A Pesti úti csatlakozópontra történő elhelyezés miatt Péceliek érdeke kerülne Péceliek érdekével szembeállításra, ami nem szerencsés, hiszen ez a megoldás úgysem oldja meg a vasúton túli lakosok jogos igényét.

Áttekintve a nagyítóval is alig-alig kiolvasható, a felüljáró nyomvonalát illusztráló térképmásolatot, megállapítottam, hogy nagyon sok péceli lakos, köztük gyermekeim ingatlanát érintené a kisajátítás. A szövetkezeti részarányból származó hosszú „réti terület” az elmúlt három évben nyári rendezvények színhelye volt, amelyhez ingyenesen biztosítottuk a területet. Álmomban nem gondoltam volna, hogy Fazekas Barna alpolgármester úr által a Péceli Hírekben vizionáltak, mely szerint szükség lenne a városnak ilyen rendezvény területre, ezen a módon fognak visszaköszönni.

Aki ismeri a területet, biztosan egyet fog velem érteni abban, hogy nem itt kellene egy 300 méteres kb. 20 méter magas betonmonstrumot elhelyezni. Ez a terület szépségével, természetes adottságaival, sokkal inkább alkalmas kertvárosi szabadidőparkok, lovardák, peca tavak, sport és rekreációs célokra szolgáló létesítmények elhelyezésére, mint, hogy szürke betonnal építsük be.

Kevesen gondolták át, hogy hiányos információk birtokában, rosszul átgondolt döntés miatt a város lakosai károsodnának hosszú évtizedekre, esetleg évszázadokra is. A beruházás ingatlanainak tulajdonba vétele ugyanis nem hoz, hanem visz. Láthatjuk, hogy az M0 alig néhány éve készült el és már hídfelújításra szorul, több 10, több 100 millió Forint értékben. Ráadásul az útburkolat, és a rávezető utak karbantartása, felújítása sem két fillér!

Végig kell gondolni a következőket: Jelenleg óránként kb. 15 percet van zárva a két átjáró, ez sem a legjobb, de ezt már megszoktuk. Gyakorlatilag viszonylag akadálymentesen eljuthatunk mindkét irányból a város másik felére. Ha megvalósulna a jelenleg hatályos téves döntés, akkor a következőkkel kellene számolni: A vasúton túli lakosoknak, ha a Pennybe, Postára szeretnének jönni, vagy csak a gyermekeiket szeretnék iskolába, óvodába, bölcsődébe hozni – jelentősen romlana helyzete. Két lehetőségük maradna, vagy beautóznának a M0-ig a felüljárón és visszajönnének a Pesti úton (ezzel többszörözve a Pesti út forgalmát), vagy beállnának az óránként 10-15 percig nyitva tartó megmaradó egyetlen árva átjáró sorompójához (ez utóbbi garantált fél óra várakozás oda-vissza számolva a képviselőtestületi előterjesztés alapján). Háromgyerekes családapaként el sem tudom képzelni, hogy dolgozza fel ezt majd egy nagycsaládos, akinek naponta esetleg négyszer is tiszteletköröket kell majd rónia a felelőtlen döntés miatt.

Nyilvánvaló, hogy a Polgármester úr és a képviselők többsége által hozott határozat nem szolgálja maradéktalanul a péceli lakosok érdekeit, viszont sok-sok péceli lakost egyenesen ellehetetlenítene. Végső lehetőségként elhatároztuk, hogy a Fidesz-KDNP népszavazási kezdeményezéssel él. Ezzel szeretnénk felhívni a magasabb szintű döntéshozók, akár az Európai Unió illetékeseit arra, hogy kiállunk a Péceliek érdekeiért, ahogy a Péceliek is kiálltak az elmúlt választásokon a FIDESZ-KDNP mellett.

Lakossági fórum megtartására vonatkozó kérelmemre Szőllősi úr a márciusi képviselőtestületi ülésen, válaszul megadta a szót Fazekas Barna Alpolgármesternek. Alpolgármester úr elmondta, hogy április 10-én lesz lakossági fórum. Sajnos a 10-én megtartott ülés már lakossági tájékoztatóvá szelídült, elszomorító, hogy képviselőtestületből rajtam kívül pusztán négyen értek rá, meghívót csak néhány érintett kapott, de még azok se, akik telkének kisajátításáról döntöttek.

Csalódott vagyok, mert több mint egy hónapja nincs válasz a kérdéseimre, nem kapok jegyzőkönyveket a megelőző tárgyalásokról, nem kapok hatástanulmányokat.

Véleményünk szerint szükséges a felüljáró, de nem a városlakók egészségét, életkörülményeit, ingatlanait ellehetetlenítve és elzárva a vasúton túli Pécelieket a városközponttól, hanem érdeksérelmek nélkül. Két felüljáró sajnos nem fér bele az EU-s támogatási összegbe, de van megoldás. Nem kell sérelmet okozni egyetlen városlakónak, sem ha nem muszáj. Jogfilozófiából tanultuk a következő alapigazságot: Tedd azt mással, amit magadnak is szeretnél! - Megfordítva Ne tedd azt mással, amit magadnak nem szeretnél. Sajnos a kapkodva, fél információk alapján hozott döntések jelentős akadályát képezik ezen - a békés egymás mellett élés alapját jelentő – igazság érvényesülésének. A Fidesz-KDNP helyi szervezeteinek véleménye alapján az a jó döntés, ha a Rét utcai szintbeli átjáró is megmarad és felüljáró is épül a Rákóczi út végétől, de a csatlakozás nem a Pesti útra, hanem- az M0 körforgalmának vak ágába történik, mivel ez az annak idején erre a célra épült. (Pedig a kőolaj vezeték már ekkor is jelen volt.)

Ezúton is kérem a tisztelt lakosság segítségét, hogy aláírásukkal támogassák népszavazási kezdeményezésünket. A népszavazás kiírásához 1200 péceli lakos aláírása szükséges. (A felüljáróról külön dossziéban gyűjtjük a híreket, akit további érvek érdekelnek pro és kontra, az itt keressen olvasnivalót.-szerk.)

A város gazdálkodása, helyi adók

Véleményem szerint a város gazdálkodása komoly felkészültségbeli hiányosságokkal küzd. Az elmúlt három évben még nem volt olyan mérlegbeszámolója a városnak, amit a könyvvizsgáló hitelesítő záradékkal látott volna el!!

A 2012. évi péceli mérlegbeszámoló tárgyalása volt önkormányzati pályám legmeglepőbb tapasztalata! Ebben az évben ugyanis több hónapon keresztül nem történt könyvelés sem a Hivatalban. Princz János könyvvizsgáló urat kérdeztem arról, hogy volt-e már ilyen a praxisában, mert az enyémben még nem. Könyvvizsgáló úr elmondta, hogy ilyet még ő sem tapasztalt, ami a pénzügyön történik. Dr. Batka Brigitta 2013. évi belső ellenőri jelentéséből kiderül, hogy „ Az Önkormányzat az ellenőrzött időszakban 6.714.609 ezer Ft összegben nem tett eleget a Számviteli törvény 15.§(3) bekezdésében előírt valódiság elvének, valamint a Vhr. 22. §. (8) bekezdésében előírtaknak, továbbá nagyságrendileg kétezer függő tételt tartalmaznak a 2013 évi nyitó adatok, amelyekre vonatkozó leltárt nem tudták alátámasztani alapbizonylattal, tartalma ismeretlen volt”. A tizenegy oldalas jelentésből kiderül, hogy hibát hibára halmoztak és még a törvényben kötelezően előírt belső kontrollrendszer nem működik, a bizonylatok utalványozása és ellenjegyzése nem megfelelő, a kötelező szabályzatokkal az önkormányzat nem rendelkezik. Érdekes megállapítás hogy „ A főkönyv, valamint annak adatait alátámasztó analitikus nyilvántartások és az ingatlan vagyonkataszter bruttó értékének egyezőségét a 2012 évben nem biztosították.” A 2013 évi előirányzatok a beszámolótáblákból kaotikus módon alakulnak.

Hasonlóan az előbbiekhez neuralgikus pont a helyi adópolitika is. Véleményem szerint ma már elengedhetetlen, hogy a képviselőnek indulók rendelkezzenek szakmai hozzáértéssel a város ügyeinek viteléhez. Ennek hiányában olyan érvénytelen bérleti díj szerződések, ingatlan értékesítések, ingatlan vásárlások, adórendeletek jönnek létre, amelyek nem szolgálják a várost és nem szolgálják a városlakókat sem. Bölcs mondás, hogy inkább a sűrű fillér, mint a ritka forint. Az adók funkciója ugyanis, hogy közösségi célokat szolgáljanak, és olyan módon kell megállapítani mértéküket, amelyeket a polgárok meg is tudnak fizetni. Ellenkező esetben sem a bevételek nem realizálódnak, viszont a fellebbezések, bírósági eljárások miatt a kiadások felemésztik a befolyó bevételeket. A döntéshozók az adórendeletek megalkotásánál sajnos visszafele gondolkoztak. Meghatározták, hogy mennyi adóbevétel kell, majd ehhez mérten állapították meg az adó mértékeket. Emlékszem, mikor Alpolgármester úr kérdést intézett hozzám, mikor az eltúlzott igazságtalan adókulcsok miatt felszólaltam, hogy mit javaslok, miből finanszírozzák a város kiadásait. Kiadáscsökkentő javaslataim nem kerültek elfogadásra az adórendeletek viszont igen.

Véleményem szerint a Péceliek bizalmával nem szabad visszaélni, hiszen nem a pénztárcájukat bízták a képviselőkre, hanem a városvezetést.

A fentiek miatt kényszerültem alkotmánybírósághoz fordulniazonban az Alkotmánybíróság beavatkozása sem volt elegendő az adóztatás törvénysértő jellegének megszüntetéséhez.

Fontos elmondani, hogy a rendszerváltást megelőzően városunk lakosainak jelentős része más helyi munkahely hiányában a Rákosvölgye Tsz. dolgozója volt. A részarány és kárpótlási földkiadás következtében visszaadott földek egy része az 1998-2006 években jellemző Budapesti migrációs hullám igényeinek megfelelően belterületbe kerültek. Nagyon sok új lakótársunk a Kelőben, a református temető feletti részen ennek köszönhetően tisztelhette meg városunkat azzal, hogy Pécelre költözött. Ezen földek nagy része a város tulajdonába került, a tulajdonosok ingyenes vagyonátruházása kapcsán. A város ebből jelentős bevételekre tett szert, majd felrúgva a megállapodásokat a 2010. évben belépő új vezetés irdatlan adókkal terhelte az önzetlenül ajándékozó tulajdonosokat. Több száz érintett család kérésére helyi Fidesz-KDNP közben járt, ennek köszönhetően a Pest Megyei Kormányhivatal tett törvényességi felszólítást a törvénysértő adóztatási gyakorlat beszüntetésére adótöbbszörözés és aránytalan adóztatás miatt. A kötelezés eredményeképpen a hibás döntést a képviselő-testület visszamenőleg módosította, ezért kaptak visszatérítést, illetve adó beszámítást oly sokan. A rossz politikai hozzáállás nyomására szakmailag megerőszakolva előkészített adórendeletek következtében volt olyan képviselő testületi ülés, amelyet meg kellet szakítani a felháborodott polgárok kiabálása következtében, pedig az adó irodát két ajtó rekeszti el a tanácsteremtől. Nagycsaládos, munkában és tisztességben megöregedett kisnyugdíjas, péceliek kerültek kilátástalan helyzetbe a szabálytalan és mértéktelen adók miatt. A Legfelsőbb Bíróság jogutódja a Kúria több döntésével is elmarasztalta azon önkormányzatokat, ugyanavval az adókulccsal adóztatták az értéktelenebb telkeket, mint az értékeseket. Pécelen a beépíthetetlen, szántóként használt területek ötszörös adókulccsal lettek adóztatva, mint a ténylegesen közművesített építési telkek. El kell mondanom, hogy van olyan ötgyermekes család, aki jóformán negyedévente kap félmilliós adóterheléssel és végrehajtással fenyegető határozatot, egyenlegközlő leveleket, miközben a létfenntartásuk is veszélyben forog és az egyik szülő munkanélküli.

A mai napig perek folynak és három-négy évvel ezelőtti adóhatározatok vannak többszörösen új eljárásra ítélve, a szakmai ismeretek hiányában hozott döntések következtében.

Tudniuk kell, hogy a legutóbbi ülésen az is kiderült, hogy az adótitok Pécelen úgy érvényesül, hogy külső vállalkozók több százezer forintos megbízásért segítik a hét fős adócsoport munkáját. Vezetésem alatt Isaszegen három fő látja el ugyanezen feladatot, betartva a törvényt. Persze Isaszegen több tíz éve dolgozó hozzáértő kollegák és józanul gondolkodó képviselők által alkotott adórendeletek harmonizálják a polgárok életét. Pécelen a régi „nem együttműködő kollégákat” menesztették az állandóan cserélődő újak kezéből kikerülő iratokra jellemző, hogy még az egyenlegközlő levél is végrehatással fenyeget. Ha kapunk egy csekket és befizetjük az azon szereplő összeget, már meg sem lepődünk, hogy később még egy csekket kapunk más összeggel, majd egy határozatot is, amely elkésett ugyan, de a pótlékok felszámítását a törvényi határidőre szankcionálja. Pécelen sokan úgy élik meg a helyi adóztatást, mint valami hadviselést családjuk és idegrendszerük ellen. Sokan fordulnak a Fidesz-KDNP helyi szervezeteihez, azzal a panasszal, hogy ha a postán ajánlott küldeményt kapnak, amely az önkormányzattól érkezik, már rosszul vannak a kifizethetetlenül magas építmény-, kommunális- és telekadó határozatoktól. Nagycsaládosokat vegzálnak adóbehajtással úgy, hogy a kormányhivatal a törvénysértő határozatok miatt sorra új eljárásra szólítja fel az péceli adóhatóságot – több adózó esetében sokadszori alkalommal is. Nem ritka a három négy évre visszanyúló toldozott-foltozott határozat sem.

Az adósságkonszolidációval a FIDESZ-KDNP minden önkormányzat adósságállományát - így Pécelét is - eltörölte. Ezen túlmenően minden évben jelentős - 100 millió Ft körüli - támogatásban részesült Pécel, Dr. Szűcs Lajos közbenjárásával. Semmi nem indokolja, hogy ilyen mértékű adókat vessen ki a városvezetés, amelyeket szenvedünk. Véleményem szerint a helyi adók mértékét haladéktalanul csökkenteni kellene, erre fedezetül szolgálhat a szakértői díjak csökkentése, és a rengeteg rendezvény miatti reprezentációs költségek normális mértékűre szűkítése, Városüzemeltetési Kft működésének törvényszerűvé tétele.

Érdekes kétarcúság, hogy miközben családokat, nyugdíjasokat hoz lehetetlen helyzetbe törvénysértő adópolitikájával a független városvezetés, illetve függetlenként viselkedő, de párt színekbe bejutott képviselő, eközben képviselőtársaknak és hozzátartozóiknak megbízási szerződések, bérleti díj csökkentések, ingatlan eladások kerülnek megszavazásra.

Az elmúlt héten tárgyaltuk a Városüzemeltetési Kft 2012. évi mérleg beszámolóját amelyben 35 millió veszteség került kimutatásra. Ez azért is elszomorító, hiszen már 2014-et írunk, tehát a 2013. évi beszámolót kellet volna tárgyalnunk. Sajnos a könyvvizsgáló korlátozó záradékkal látta el a beszámolót. Indokai, hogy az „adónemek rendezetlenek a Nav-val, az értékcsökkentés pusztán utólag lett elszámolva, vegyes könyvelés hiánya stb. A hibahatások összességében 1 692 979 eredmény hatásaként jelenik meg, mely a vonatkozó törvényi előírások alapján 3 oszlopos mérleget kell készíteni.” A helyzetet az sem javítja, hogy mindezek mellett 35 millió forint veszteséget „termelt” a Kft 2012. évben. Kérdeztem a Felügyelő Bizottság elnökét, Podmaniczki József urat, hogy mit tettek a törvényes működés helyreállítása érdekében – érdemi választ sajnos nem kaptam.

Súlyosbítja a helyzet megítélését, hogy a Kft élére Polgármester úr - felrúgva az előírásokat - pályáztatás nélkül neveztet ki igazgatót, félmillió körüli javadalmazással a független és a velük szimpatizáló párt delegáltak támogatásával. Ráadásul már a harmadik igazgató úr élvezi a polgármester úr bizalmát és a három év alatt nem javul semmit a helyzet. Elmondható, hogy szinte futószalagon jönnek-mennek az emberek a felelős pozíciókba. Három és fél év alatt a negyedik jegyzőt, harmadik adóosztály vezetőt, ötödik pénzügyi vezetőt „fogyasztja” a városvezetés és még nem is beszéltünk azon péceli szakemberekről, akiket a hivatalból bocsájtottak el. A konyhák felszámolása miatt a gyermekek és a konyhákból „kitett” péceliek érdeke is sérült. Nem beszélve az önkormányzat anyagi érdekéről, hiszen a vállalkozói számláján áfa teher is van a béreken, saját foglalkoztatottaknál ilyen költség nem volt. Nyilvánvaló, hogy ilyen „rendetlenségben” nehéz komoly eredményeket felmutatni.

A választáskor ígért „péceli elit” - akikkel a függetlenek kampánykiadványa alapján rendelkezik a város - sajnos nem jelent meg a városvezetésben. A vezetők között alig van péceli lakos, sőt még a bizottsági tagságok is olyan bizalmi pozíciót jelentenek, hogy Fideszes képviselőként nekem nem is maradt hely, Maglódról, idegen településekről hoznak bennfentes embereket.

Jelenleg a Polgári Védelem épületére vett fel negyedmilliárd hitelt a független városvezetés. A negyedmilliárd hitel annak fényében tekintve, hogy a 2014. évi költségvetés újabb komoly hiánnyal bír, beláthatatlan következményeket okozhat. A fenti előzmények ismeretében kértem Szöllősi Polgármester urat, hogy hagyja ezt az új képviselő-testületre, hiszen ez olyan döntés (akár a vasúti felüljáró), amely nem múlik négy hónapon. Komoly szabálytalanságok vannak a péceli „útfelújításokkal” is, de ezt nem részletezem. Nem tartom tisztességesnek, hogy szabályos építési engedély nélküli „emelt szintű útkarbantartásokra” – hideg aszfalt technológiával többszázezer forintot vegyenek el péceli lakótársainktól. Emlékszem, hogy annak idején a teljesen szabályos nagy teherbírású huszonkét aszfaltút vízelvezető árkok hiányában történő elkészítése miatt mennyit szidták Márkus János polgármester urat, pedig az ingyen volt.

Rosszul esett, amikor a 2010. évi választás után segítő felajánlásomat polgármester úr visszautasította. Akkoriban nem értettem miért volt ez így, most már tudom. Látom, hogy az a házszám ahol kandi kamerával 2010 évben lejárató youtube felvételt készítettek rólam, meghamisítva a valóban történteket most polgármester úr által kötött többmilliós önkormányzati szerződés címzettje.

Véget nem érő módon sorolhatnám még, hogy miért fogalmazok meg rendre módosító indítványokat, miért tartózkodom jobb, vagy szavazok nemmel rosszabb esetben – de úgy tűnik, ennek a felsorolásnak a sok nem megfelelően átgondolt döntés miatt soha nem érnék a végére.

Választások

A 2010. évben történt választási visszaélések nem szegték kedvemet. Orbán Viktor Miniszterelnök úr idézte a következő gondolatot – „A háború jobb, mint a politika, hangzik az állítás. Miért? – mert a háborúban csak egyszer ölnek meg.” Dr. Szűcs Lajos volt az, aki 2010. évben hamisan kiadott oszlatást kimondó papírokat cáfolva az utolsó pillanatban is kiállt mellettünk. A 2010. október 1-én az ellenük kiszórt oszlatási rémhírkeltés hatását egy nap alatt még így sem sikerült anulálni. A Fidesz hazugsággal „elrendezett” vereségéből sokat tanultunk. Megtanultuk, hogy csak olyan emberekkel szabad együtt dolgozni, akik titokban nem játszanak össze riválisainkkal. Megtanultuk, hogy külön-külön nem győzhet a Fidesz-KDNP. Kampányrendezvényünkön Soltész Miklós államtitkár úr volt az, aki a jövőbe látott. Ő akkor 2010-ben már úgy nyilatkozott, hogy a Fidesz és KDNP helyi szervezete a jövőben mindenképpen szövetségre lép. A két helyi szervezet szövetsége 2011. április hatodikán jött létre Szűcs Lajos, Vécsey László, Harrach Péter, Z. Kádár László és jómagam egyetértésével. Azóta a két szervezet eggyé vált és új tisztviselőkkel és tagokkal bővültünk. A Fidesz és KDNP jogos törekvése városunk vezetése, hiszen a jobboldal egységével mi tudnánk a legjobban képviselni városunk érdekeit annak érdekében, hogy a péceliek sorsát közvetlenül segíthessük. Az elmúlt 20 évben együttműködés hiányában a Fidesz és KDNP képviselői mindig a pálya szélére voltak állítva, valós hatalom nélküli pozíciókkal vagy azokból is kiszorítva. Orbán Viktor Miniszterelnök Úr március 15-i beszéde nagyon meghatott, mivel péceli helyzetünkre mélyebb jelentést is magában hordozott : „Olyan időket élünk amikor a gyengéknek és gyáváknak nem osztanak lapot… Külön-külön felaprítva szétforgácsolva az emberek könnyen elgyengülnek és inukba száll a bátorságuk, de az egység a tétováknak is bátorságot, a gyengéknek is erőt ad, az erősek egyesülnek, a gyengék széthullanak… Azt is tudjuk, hogy a folyatatáshoz erő kell az erőhöz pedig egység… Tartsuk észben, rajtunk magyarokon kívül senki sem akarja, hogy nekünk erős és sikeres országunk legyen.” Hasonló gondolatok mentén jött létre a Fidesz-KDNP egysége Pécelen. Rajtunk, Pécelieken kívül senki sem igazán akarja, hogy erős és sikeres városunk legyen. Mindenki azt a települést szeretné legjobban felvirágoztatni, ahova a gyökerei kötik. A Fidesz-KDNP egysége 2010. évben átütő sikert hozott országunknak. Beláttuk, hogy a helyi választási siker elmaradásáért pusztán magunkat okolhatjuk. Akkori megosztottságunk miatt, alig harminc szavazaton múlt négy képviselői mandátumunk és a város Fideszes többségű vezetése, miközben szövetségben fölényes győzelmet arathattunk volna. Szeretnénk ezt a hibát kiküszöbölni azzal, hogy megteremtettük a Fidesz és KDNP péceli szövetségét. Joga van Pécelnek is ahhoz a fejlődéshez, amely az országban tapasztalható, ehhez pedig felelős, hozzáértő és elhivatott városvezetőkre, és egységes jobboldalra van szükség.

{jcomments on}

pécelinfo.hu  hírek
Ma 2025. Május 03., Szombat, Tímea és Irma napja van. Holnap Mónika és Flórián napja lesz.
facebook pécelinfo twitter pécelinfo Kövesd a pécelinfo-t a facebookon,  a twitteren és az ask.fm-en!